۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

باقرزاده پس از موفقیت در انتخابات:

تک کاندیدا بودن برایم سخت بود/ نگاهم به هر اسلحه یکسان است

تک کاندیدا بودن برایم سخت بود/ نگاهم به هر اسلحه یکسان است

رئیس فدراسیون شمشیربازی پس از انتخاب دوباره به این سمت گفت: اینکه تک کاندیدای مجمع انتخاباتی بودم، برای خودم سخت بود اگرچه فکرش را می‌کردم کاندیدایی غیر از من به این مجمع نیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل‌الله باقرزاده که در مجمع انتخاباتی امروز دوشنبه فدراسیون شمشیربازی با کسب 30 رای برای 4 سال دیگر ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت، اظهار داشت: اینکه من تک کاندیدای مجمع امروز بودم برای خودم هم سخت بود اما در این زمینه نباید مرا مورد مواخذه قرار دهید چون کاندیدا شدن دیگر افراد دست من نبود.

وی تصریح کرد: البته فکرش را می‌کردم که مجمع شمشیربازی کاندیدایی نداشته باشد زیرا این رشته، رشته‌ای سخت است و شاید هر کسی نتواند آن را به خوبی مدیریت کند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال گذشته و در دیدار با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برنامه‌های این فدراسیون را تا المپیک لندن ارایه کرده، یادآور شد: زمانی که چند سال پیش رئیس شمشیربازی بودم و بعد از آن باز برکنار شدم تیم‌هایی مانند پیکان، استقلال، پرسپولیس، گاز و ذوب‌آهن حضور فعالی در لیگ داشتند اما زمانی که من را از ریاست برداشتند، اوضاع لیگ به هم ریخت.

وی ادامه داد: 4 سال پیش که دوباره وارد شمشیربازی شدم، تلاشم بر بازگرداندن دوباره انسجام به مسابقات باشگاهی بود. الان کار به جایی رسیده که بازیکنی مانند عابدینی و یعقوبیان 10 میلیون قرارداد باشگاهی می‌بندند اما برنامه من برای 4 سال آینده پویاتر کردن لیگ باشگاهی است. با افشارزاده و رحیمی، مدیران استقلال و پرسپولیس هم صحبت کردم تا در این رشته تیم‏داری کنند.

باقرزاده در مورد اعلام‌های اخیر فدراسیون شمشیربازی که تنها در اسلحه سابر انجام می‌شود، افزود: موضوع فرق گذاری بین اسلحه‌ها نیست و اینکه به ورزشکاران سابر شیشلیک می‌دهیم و به دو اسلحه دیگر چلوکباب. طبیعی است اگر چند فرزند داشته باشید و یکی از آنها در پزشکی و دیگری در رشته پایین‌تر قبول شود باید برای فرزندی که وارد پزشکی شده به لحاظ موقعیتش هزینه بیشتری کنید.

وی با بیان اینکه اعزام ورزشکاران این رشته در هر سه اسلحه به بازی‌های آسیایی قطعی است، اضافه کرد: زمانی فدراسیون شمشیربازی برای ورزشکاران اسلحه اپه هزینه زیادی می‌کرد چون استعدادهای زیادی در این اسلحه بودند که نتیجه آن هم مدال آوری در بازی‌های آسیایی دوحه شد. الان این شرایط برای اسلحه سابر ایجاد شده است و امیدواریم روزی هم شاهد بروز استعداد در اسلحه فلوره باشیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین گفت: از طرفی حضور قدرتمند نمایندگان رژیم اشغالگر قدس در دو اسلحه اپه و فلوره برای ما به نوعی مشکل است چون ورزشکاران ما در خیلی از رویدادها به نمایندگان این کشور برخورد می‌کنند اما در سابر چنین مشکلی را نداریم.

کد خبر 2299398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha